Hem » Aktuellt » Skolans kickoff 2015

Skolans kickoff 2015

Torsdagen den 20/8 samlades vi ännu ett år för att delta skolans Kickoff. Den här gången var det klass 9 som skulle ansvara för Kickoffen. Vi skulle göra tipsfrågor, bestämma teman och hitta på stationer. Jag och Natasha ansvarade för Sing along-stationen. Vi visade ord på tavlan och sedan skulle lagen sjunga en sång som handlade om det ordet. Lagen hade en och en halv minut på sig att sjunga sig igenom alla nio ord, med chans för ett extra poäng för bra samarbete. De flesta lagen var kreativa och klarade sig utan svårigheter genom minst hälften av sångerna, medan en del lag hade lite svårigheter med att komma på sånger. Men över det hela gick allting jättebra och de flesta lagen hade kul!

lukt och smak_1

singalong_2

Vi tycker att den här Kickoffen blev lyckad och vädret gjorde dagen bara ännu bättre! Förhoppningsvis blir S:t Eriksdagen nästa år minst lika bra! Då är det lärarna som tar hand om stationerna och vi nior som är ledare. Vi får hoppas på vackert väder!

av Idia och Natasha, klass 9

Lukt och smak

Jag och Susanna hade stationen Lukt och smak. Den gick ut på att en grupp kom in och satte sig ner och så fick man en bindel över ögonen. När en person hade bindeln på gick antigen jag eller Susanna fram och gav personen olika kryddor eller vätskor och personen fick sedan gissa vad den fått smaka på.

Kickoff var en rolig dag trots lite strul vid vår station då vi hade massa grupper som väntade utanför på sin tur vilket gjorde det hela lite stressigt.

av Marinare och Susanna, klass 9

lukt och smak_3

lukt och smak_2

Vattenballonger

vattenballongerTorsdagen den 20 augusti samlades hela skolan för att delta i Kickoff. Jag och min kompis Nancy hade en station där man skulle kasta vattenballonger till varandra. Målet med stationen var att lyckas få in två vattenballonger i en hink utan att de spräcktes under 30 sekunder. Det var inte många lag som lyckades få 10 poäng men vi var ändå väldigt generösa med poängen.

I början var det lite svårt hålla koll på lagen, tiden, poängen och allt annat men efter ett tag gick det bättre. Vi hade tur med vädret och det blev en lyckad dag med massa lek och skratt. Det var också väldigt kul att se att vår skolas tradition med en kickoff funnits så länge.

Av Micaela och Nancy, klass 9

vattenballonger_2

Basket

Min kickoff-upplevelse var fantastisk, Nicklas och jag hade basket, vilket är kul för att jag gick på basket förr. Den första gruppen som kom till min station gick bra och dåligt. Det gick bra för att alla var glada, trivdes. Det är första gången jag har ordnat kickoffen med klassen, eftersom vi går i 9 nu vilket är spännande. Vi är också äldst i hela skolan förutom lärarna. Det gick dåligt för att vi vet inte var låg- och mellanstadiet ska skjuta, men vi har fixat den efter. Det gick bra med de andra grupperna och oss efter vi har fixat. Nicklas och jag har tagit paus då och då, vi går runt, kolla vad de andra gör eller äta. Det gick också bra med andra stationen. Alla gillade aktiviteten och det var lagom svårt.

Efter kickoffen gick jag hem med Erik och Nicklas. Jag var jättetrött så när jag kom hem somnade jag direkt. Så det var min första kickoffen i nian. Hoppas att du hade haft kul också fröken.

Välkomna tillbaka och hoppas att jag kommer lära mig många nya saker, det gör jag säkert.

Av Dexter Dan Orozco, klass 9

Dags att utse vinnaren

I slutet av dagen meddelade rektor Mats vilket lag som hade samarbetat bäst och på så sätt vunnit första pris. På delad tredjeplats kom lag 1 (lagledare Dante senior) och lag 11 (lagledare Anna och Anna), på andra plats kom lag 4 (lagledare Martina) med 103 poäng och segrare blev med hela 108 poäng lag 2 (lagledare Dante junior). Ett stort grattis till hela laget! Därefter fick vi alla varsin glass att svalka oss med.

rektor meddelar segraren

glass_1