I klass 5 läser vi just nu om Stormaktstiden i historia. I onsdags packade vi därför matsäck och gav oss iväg för att besöka två olika museum:
1. Vasamuseet
2. Armémuseum
Båda besöken var mycket lärorika och vi kunde verkligen känna historiens vingslag!
Mellan besöken hann vi också med en välförtjänt lunch i solen. Tack magister Dante och magister Antonio som följde med oss!
Och tack klassen för en fin dag! Det gör vi om!
//fröken Helena













