Idag firar vi alla tillsammans på skolan S:t Eriksdagen. Flaggan är hissad och vi inleder med gemensam mässa. Därefter samlas barnen på skolgården. I grupper om 9-10 elever med en elev från klass 9 eller klass 8 som ledare ska olika stationer klaras av. Lärarna ansvarar för dessa och försöker göra dem så kul som möjligt. I slutet av dagen har vi en vinnande grupp som får äran och vi alla varsin glass. Bästa dagen på läsåret enligt eleverna.
#StEriksdagen

Dela inlägget