I tisdags var klass 6 på Tekniska museet för att öva sig på att programmera. Det gick toppenbra!

När halva klassen deltog i en workshop, där man fick programmera robotar, gick den andra halvan runt och tittade på museets övriga utställningar. Vi lärde oss om de digitala spelens utveckling, AI och massor av annat.

Tack för en fin dag klass 6!

//fröken Helena

Dela inlägget