Sankt Eriks-cupen, den efterlängtade matchen som idag äntligen kickades igång. Klass 8 mot klass 7.

Finalmatchen påbörjades med en tung start för den äldre klassen, då sjuorna smällde ett fint skott i bottenhörnan. Men åttorna gav inte upp. Bara några minuter senare kom åttorna ikapp med ett par mål.

Med bara några minuter kvar började sjuan sitt sista anfall, vilket fick sjuornas hejarklack att stå på tårna i de sista minuterna. Tyvärr kunde inte 7:orna hitta det rätta läget och därmed blåstes matchen av, 5-4 till 8:ornas fördel.

Bra kämpat från båda lagen och väldigt bra hejat! Ett stort tack till de två deltagande lagen samt domare och linjemän!

//Benjamin Matti, klass 9

Dela inlägget